El Bo Social és un descompte aplicat a determinats col·lectius considerats consumidors vulnerables. Aquest descompte varia segons la situació de cada abonat.
El descompte aplicat és d'un 25% fins a un 40% sobre la factura total. Aquest percentatge, depenent de diverses situacions més com el risc d'exclusió social, pot ser encara més gran.
Per motius de l'Covid-19 el Govern ha de fer una pròrroga d'aquesta subvenció com a mesura dins el Pla d'Actuació.
Quins són els requisits?
-Hi ha de ser titular d'el subministrament elèctric contractat a la residència habitual
-Tenir contractat el PVPC, és a dir, el Preu Voluntari per al Petit Consumidor.
-Ser considerat consumidor vulnerables o vulnerable sever (família nombrosa o monoparental, pensionista, víctima d'el terrorisme o de la violència de gènere, un membre de la unitat familiar amb discapacitat igual o major a l'33%, etc.).
-No superar el consum màxim de 345 kWh mensual i el 4.140 kWh anual.
Per causa de l'estat d'alarma pel COVID-19, també seran considerats clients vulnerables i per tant beneficiaris de el Bo Social aquells treballadors autònoms que s'hagin vist obligats a cessar la seva activitat o que hagin reduït la seva facturació en un 75%.
Per a més informació sobre aquest ajut i altres: - Bo social - https://www.companias-de-luz.com/el-bono-social/ - Bo social telefònic - https://www.zona-internet.com/bono-social-telefonico/ - Bo social de l'aigua - https://www.serviciosluz.com/el-bono-social-del-agua-2020/